H Wu Tsang στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Η Γου Τσανγκ στην Αθήνα και στη Στέγη. Η βραβευμένη κινηματογραφίστρια και εικαστική καλλιτέχνις που συνδυάζει τεχνικές του σινεμά τεκμηρίωσης, αλλά και του αφηγηματικού σινεμά, δημιουργεί από την αρχή «εικόνες» και «εικασίες» για τις αναπαραστάσεις που διαμορφώνονται βάσει της φυλής ή του φύλου, με τα πρότζεκτς της να έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία και φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜοΜΑ) και το Guggenheim Museum της Νέας Υόρκης, έως την Tate Modern του Λονδίνου και το Stedelijk Museum του Άμστερνταμ έως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Χιροσίμα (Hiroshima MOCA) και το Kuandu Museum της Ταϊπέι.

Καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, η Wu Tsang έρχεται στη Στέγη και παρουσιάζει τη βίντεο εγκατάσταση One Emerging from a Point of View (5-19 Μαΐου), μετά από ανάθεση του Fast Forward Festival 6, ρίχνοντας μια διαφορετική ματιά στο φαινόμενο της μετανάστευσης. Από κοινού με την περφόρμανς της, Sudden Rise, τα δύο έργα συνομιλούν, δημιουργώντας ανατρεπτικές εικόνες της σύγχρονης πραγματικότητας.


ONE EMERGING FROM A POINT OF VIEW

5 - 19 Μαΐου 2019 | Εκθεσιακός Χώρος -1 | 12:00 - 20:00

Από το 2011 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 850.000 πρόσφυγες έχουν περάσει στην Ευρώπη διαμέσου της Λέσβου. H σκηνοθέτρια Γου Τσανγκ αφηγείται την ιστορία τόσο του νησιού όσο και της μετανάστευσης με όρους μαγικού ρεαλισμού και δημιουργεί μια εγκατάσταση πέρα από τα όρια της «αλήθειας».

Στο “One Emerging from a Point of View”, σε συνανάθεση και συμπαραγωγή της Sharjah Art Foundation και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση /Fast Forward Festival, η Τσανγκ εξερευνά έναν «τρίτο» χώρο, ανάμεσα σε δύο βίντεο που προβάλλονται το ένα πάνω στο άλλο. Τα βίντεο βασίστηκαν σε ένα σενάριο που διαδραματίζεται τρία χρόνια πριν, στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου. Εκεί, τα μονοπάτια δύο γυναικών διασταυρώνονται – αν και οι ίδιες δεν συναντιούνται ποτέ.

Η πρώτη είναι μια νεαρή γυναίκα από το Μαρόκο (η Yassmine Flowers) που φτάνει στην Αθήνα μετά από πολύμηνο ταξίδι, κατά το οποίο πέρασε από την Τουρκία και τον καταυλισμό της Μόριας. Η δεύτερη είναι μια φωτορεπόρτερ (η Ειρήνη Βουρλούμη), η οποία έχει αναλάβει να καταγράψει την «κρίση» και συνδέεται προσωπικά με τη Σκάλα Συκαμνιάς, ένα ψαροχώρι του οποίου οι κάτοικοι ήταν οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν στη μαζική εισροή προσφύγων που έρχονταν από τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Βόρεια Αφρική. Καθώς οι εικόνες κόβονται και ρέουν η μία πάνω στην άλλη, οι δύο ξεχωριστές αφηγήσεις διαπλέκονται σε μια συγχρονισμένη χορογραφία στην κάμερα.

Αντί να επιχειρήσει να καταγράψει την «αλήθεια», η Γου Τσανγκ δημιουργεί μια υβριδική μυθιστορία. Αντλεί στοιχεία από την Ιστορία, τη μυθολογία και την επιστημονική φαντασία και τοποθετεί τις δύο παράλληλες αφηγήσεις σε τοπία πραγματικά και φανταστικά, προκειμένου να μιλήσει για την πραγματικότητα πέρα από τις διαστάσεις όπως τις αντιλαμβανόμαστε.

Η Wu Tsang παρουσιάζει, ως μέρος της βίντεο εγκατάστασης “One emerging from a point of view”, τις φωτογραφίες της φωτορεπόρτερ Ειρήνης Βουρλούμη, μιας από τους κεντρικούς χαρακτήρες της ταινίας της. Αυτή η πολύ προσωπική σειρά αποτελεί συνέχεια του φωτογραφικού έργου της Βουρλούμη πάνω στην καταγραφή της προσφυγικής κρίσης στη Λέσβο, όπου βρέθηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2015, στο πλαίσιο μιας αποστολής.

Το έργο δανείζεται τον τίτλο του από το βιβλίο «Η Παναγιά η Γοργόνα» (1949) του διάσημου Λέσβιου συγγραφέα Στρατή Μυριβήλη. Η σειρά παρουσιάζεται ως κομμάτι του συνεχιζόμενου διαλόγου ανάμεσα στις δύο καλλιτέχνιδες σχετικά με τη φωτογραφική και την κινηματογραφική αναπαράσταση, και πιο συγκεκριμένα για την κοινή τους αφοσίωση στον μαγικό ρεαλισμό ως μορφή παρέμβασης στο είδος του ντοκιμαντέρ.

(Το κείμενο είναι βασισμένο στο αντίστοιχο αγγλικό που γράφτηκε για την παρουσίαση του έργου στο πλαίσιο της 14ης Μπιενάλε της Σάρτζα (ΗΑΕ) και είναι μια ευγενική παραχώρηση του ιδρύματος Sharjah Art Foundation.)

Μέσα από το έργο της, η Γου Τσανγκ διερευνά τις καταστάσεις τού να βρίσκεσαι και να κινείσαι διαρκώς σε έναν ενδιάμεσο χώρο. Αυτή η ρευστότητα στο έργο της επιτυγχάνεται μέσα από συνεργασίες ή από τη συγχώνευση διάφορων καλλιτεχνικών πεδίων, όπως είναι η περφόρμανς, η κινούμενη εικόνα, η γλυπτική και οι εγκαταστάσεις. Απηχώντας το κατεξοχήν κινηματογραφικό της υπόβαθρο, ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς της καταργεί τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, ενώ γίνεται όχημα μιας διαρκούς αμφισβήτησης της σχέσης ανάμεσα στην κοινωνικότητα και στις εικόνες της.

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδους

https://www.onassis.org/el/whats-on/fast-forward-festival-6/one-emerging-point-view


WU TSANG

Η Γου Τσανγκ είναι μια βραβευμένη κινηματογραφίστρια και εικαστική καλλιτέχνις που συνδυάζει τεχνικές του σινεμά τεκμηρίωσης, αλλά και του αφηγηματικού σινεμά, με πλασματικές παρακάμψεις για το φαντασιακό, σε έργα που εξερευνούν κρυφές ιστορίες, περιθωριοποιημένες αφηγήσεις και την ίδια την επιτελεστική πράξη. Η Τσανγκ δημιουργεί από την αρχή «εικόνες» και «εικασίες» για τις λογής αναπαραστάσεις που διαμορφώνονται βάσει της φυλής ή του φύλου· έτσι, δουλεύει πέρα από τα όρια του ορατού κάδρου, συμπεριλαμβάνοντας τις πολλαπλές και εναλλασόμενες οπτικές μέσα από τις οποίες αντιλαμβανόμαστε το κοινωνικό περιβάλλον.

Τα πρότζεκτ της Τσανγκ έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία και φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο, όπως στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜοΜΑ) της Νέας Υόρκης, στο Guggenheim Museum, στην Tate Modern του Λονδίνου, στο Stedelijk Museum του Άμστερνταμ, στην Kunsthalle του Μύνστερ, στην γκαλερί Antenna Space της Σαγκάης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Χιροσίμα (Hiroshima MOCA), στο Kuandu Museum της Ταϊπέι, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο (MCA Chicago), στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) και το Hammer Museum του Λος Άντζελες, στην γκαλερί Nottingham Contemporary, στην Μπερλινάλε, στο φεστιβάλ SANFIC του Σαντιάγο, στο φεστιβάλ Hot Docs του Τορόντο και στο φεστιβάλ South by Southwest του Όστιν, στο Τέξας.

Η πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο “Wildness” (2012) έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Doc Fortnight του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης (ΜοΜΑ) της Νέας Υόρκης. Επίσης, έργο της έχει παρουσιαστεί και στη Whitney Biennial του 2012, στην έκθεση “Ungovernables” στην Τριενάλε του New Museum, στην Μπιενάλε της Γκουάνγκτζου του 2012, στην 9η Μπιενάλε του Βερολίνου, στην Μπιενάλε της Σάρζα και στην Performa 11 της Νέας Υόρκης.

Έχει κερδίσει χρηματικά βραβεία από φορείς όπως το Creative Capital, το Warhol Foundation for the Visual Arts, το Louis Comfort Tiffany Foundation και το Rockefeller Foundation. Το 2016 ήταν υπότροφος του Ιδρύματoς Guggenheim (στην κατηγορία «Κινηματογράφος/Βίντεο Αρτ»), το 2018 ήταν υποψήφια για το Hugo Boss Prize και τον ίδιο χρόνο τιμήθηκε με την υποτροφία MacArthur.


Πληροφορίες

FAST FORWARD FESTIVAL 6

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

ONE EMERGING FROM A POINT OF VIEW

5-19 Μαΐου 2019 | Εκθεσιακός Χώρος -1 | 12:00 - 20:00

Είσοδος ελεύθερη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

210 9270413

live24.gr-200x90.png

Αθήνα, Ελλάδα

Copyright  BMFORCE S.A.

listen live.png
  • Εικόνα3
  • Εικόνα4
  • Εικόνα2
  • Εικόνα1